dissabte, 25 de novembre del 2017
Recordatori definicions d'algunes propietats específiques
En el següent enllaç hi ha definides algunes propietats específiques. És important conéixer aquestes definicions.
dilluns, 4 de setembre del 2017
Proposta de qualificació de la tasca 3
La nota de la tasca 3 es calcula de la següent manera:
- 90% a partir de la prova escrita.
- 10% Treball a classe i estratègies d'aprenentatge.
- 90% a partir de la prova escrita.
- 10% Treball a classe i estratègies d'aprenentatge.
Etiquetes de comentaris:
Proposta criteris qualificació,
Tasca 3
Proposta de criteris de qualificació de la Tasca 1
La nota de la tasca es calcula de la següent manera:
- Prova escrita: 55%.
- Pràctiques sobre la densitat: 40%.
- Treball a classe i estratègies d'aprenentatge: 5%
La matriu d'avaluació per a cadascuna de les pràctiques de la densitat és la següent:
- Prova escrita: 55%.
- Pràctiques sobre la densitat: 40%.
- Treball a classe i estratègies d'aprenentatge: 5%
La matriu d'avaluació per a cadascuna de les pràctiques de la densitat és la següent:
2 punts
|
1 punt
|
0 punts
| |
Seguiment normes de laboratori
|
Es segueixen totes les normes de laboratori, tant de seguretat com les posades pel responsable d’aquest i es compleixen totes tasques encarregades a cada alumne/a.
|
Es segueixen totes les normes de laboratori, tant de seguretat com les posades pel responsable d’aquest i es compleixen totes tasques encarregades a cada alumne/a, però en algun moment l’alumne/a fa alguna xicoteta errada que no posa en perill a ningú ni al material del laboratori.
|
-No es segueixen totes les normes de laboratori, tant de seguretat com les posades pel responsable d’aquest i
o
-No es compleixen totes tasques encarregades a cada alumne/a
|
Treball en grup
|
Ha de fer perfectament tot el següent:
- Participa en equips de treball per a aconseguir un objectiu comú, assumint diversos rols, seguint pautes marcats pel professor, amb eficàcia i responsabilitat.
- Utilitza el diàleg igualitari per a abordar discrepàncies i resoldre conflictes, seguint pautes orientatives, quan participa en equips de treball.
-Reconeix, seguint models, les aportacions dels seus companys i companyes en la participació en equips de treball, demostrant empatia i suport.
|
Fa molt bé 1 dels 3 fets següents i les altres 2 les fa prou bé:
- Participa en equips de treball per a aconseguir un objectiu comú, assumint diversos rols, seguint pautes marcats pel professor, amb eficàcia i responsabilitat.
- Utilitza el diàleg igualitari per a abordar discrepàncies i resoldre conflictes, seguint pautes orientatives, quan participa en equips de treball.
-Reconeix, seguint models, les aportacions dels seus companys i companyes en la participació en equips de treball, demostrant empatia i suport.
|
No fa res bé de les següents afirmacions.
- Participa en equips de treball per a aconseguir un objectiu comú, assumint diversos rols, seguint pautes marcats pel professor, amb eficàcia i responsabilitat.
- Utilitza el diàleg igualitari per a abordar discrepàncies i resoldre conflictes, seguint pautes orientatives, quan participa en equips de treball.
-Reconeix, seguint models, les aportacions dels seus companys i companyes en la participació en equips de treball, demostrant empatia i suport.
|
Raonament de la pràctica per escrit
(x2) |
Es raona els aspectes fonamentals que han fet la pràctica amb tots els següents punts:
-S’anomena correctament el material de laboratori que s’ha utilitzat.
- Es justifica l'explicació científica de la pràctica.
- Apareix en un lloc visible el nom i cognoms de les persones que ha fet l’informe.
- En l’informe l’alumne/a no fa cap falta d’ortografia.
|
Es fa tot el que es demana en l’apartat dels 2 punts excepte que hi haja almenys una d’aquestes coses que no acaba d’estar bé.
- En l’informe hi ha alguna falta d’ortografia.
o
--No s’explica perfectament el que passa en la pràctica.
o
- No apareix en un lloc visible el nom i cognoms de la persona que ha fet l’informe.
o
-No s’anomena correctament tot el material de laboratori que s’ha utilitzat.
|
-No es presenta res per escrit.
o
-No s’explica gens bé el que ha passat en la pràctica des del punt de vista científic.
o
-No es descriu es material de laboratori utilitzat.
o
-Hi ha moltes faltes d’ortografia.
|
La nota entre 0 i 10 a partir de les matrius d'avaluació es calcula de la següent manera:
24 punts en les matrius: 10 punts.
23 punts en les matrius: 9,5 punts.
22 punts en les matrius: 9 punts.
21 punts en les matrius: 8,5 punts.
20 punts en les matrius: 8 punts.
19 punts en les matrius: 7,5 punts.
24 punts en les matrius: 10 punts.
23 punts en les matrius: 9,5 punts.
21 punts en les matrius: 8,5 punts.
20 punts en les matrius: 8 punts.
19 punts en les matrius: 7,5 punts.
18 punts en les matrius: 7 punts.
17 punts en les matrius: 6,5 punts.
16 punts en les matrius: 6 punts.
15 punts en les matrius: 5,5 punts.
14 punts en les matrius: 5 punts.
13 punts en les matrius: 4,5 punts.
12 punts en les matrius: 4 punts.
11 punts en les matrius: 3,75 punts.
10 punts en les matrius: 3,5 punts.
9 punts en les matrius: 3,25 punts.
8 punts en les matrius: 3 punts.
9 punts en les matrius: 2,5 punts.
6 punts en les matrius: 2 punts.
5 punts en les matrius: 1,5 punts.
4 punts en les matrius: 1,25 punts.
3 punts en les matrius: 1 punts.
2 punts en les matrius: 0,75 punt
1 punt en les dos activitats: 0,5 punts.
0 punts en les matrius: 0 punts.
Etiquetes de comentaris:
Proposta criteris qualificació,
Tasca 1
Canvis d'estat
El següent vídeo et recorda el nom dels canvis d'estat i quines dos magnituds hi ha que variar per produir canvis d'estat en una substància: la pressió i la temperatura.
El canvi d'estat més desconegut per a molta gent és la sublimació. Hi ha un element químic, el iode, que sublima molt fàcilment quan es calfa i a més és prou espectacular de veure. Ací tens un vídeo sobre la sublimació del iode.
El canvi d'estat més desconegut per a molta gent és la sublimació. Hi ha un element químic, el iode, que sublima molt fàcilment quan es calfa i a més és prou espectacular de veure. Ací tens un vídeo sobre la sublimació del iode.
Etiquetes de comentaris:
1r trimestre,
Canvis d'estat,
Objectiu 2,
Pressió,
Sublimació,
Tasca 1,
Temperatura
Propietats de la matèria
El vídeo següent resumeix les idees principals sobre les propietats de la matèria i parla sobre propietats generals i propietats específiques de la matèria.
dijous, 18 de maig del 2017
Exercicis d'ajustar equacions químiques
En l'enllaç hi ha una sèrie d'equacions químiques per ajustar. També es poden veure les solucions.
dijous, 4 de maig del 2017
Cançó nombres d'oxidació
Hi ha diverses maneres d'aprendre els nombre d'oxidació. Fins i tot hi ha cançons:
dimarts, 25 d’abril del 2017
Taula periòdica interactiva
Etiquetes de comentaris:
Tasca 6,
Tasca 7,
Tasca 8,
Taula periòdica
dimecres, 8 de març del 2017
Presentació informàtica d'un element químic
En cada presentació de cada element ha d'aparéixer el següent:
- Característiques fonamentals de l'element ( si apareix en estat sòlid, líquid o gas a temperatura ambient, si és un metall, semimetall, no metall o gas noble, en quin grup i en quin període està, el seu nombre atòmic i la seva massa atòmica).
- Foto de l'element o d'algun compost que apareix l'element (en aquest cas explicar la fórmula del compost).
- Les seves característiques i aplicacions més importants.
- On es troba en la natura.
- Llocs webs dels que s'ha obtingut la informació. S'ha de indicar el lloc del que s'obté la fotografia i fer agraïments a l'autor.
A banda d'açò es pot posar qualsevol característica més que es vulga.
Per veure com s'ha d'inserir una presentació de google en un bloc segueix l'enllaç.
Per començar a fer la presentació ací hi ha dos enllaços:
Enllaç a l'entrada de la Viquipèdia on hi ha accés a tots els elements que apareixen en la natura i les seves principals característiques.
Taula periòdica de la Universitat de Nottingham on hi ha vídeos explicatius de cada element químic.
- Característiques fonamentals de l'element ( si apareix en estat sòlid, líquid o gas a temperatura ambient, si és un metall, semimetall, no metall o gas noble, en quin grup i en quin període està, el seu nombre atòmic i la seva massa atòmica).
- Foto de l'element o d'algun compost que apareix l'element (en aquest cas explicar la fórmula del compost).
- Les seves característiques i aplicacions més importants.
- On es troba en la natura.
- Llocs webs dels que s'ha obtingut la informació. S'ha de indicar el lloc del que s'obté la fotografia i fer agraïments a l'autor.
A banda d'açò es pot posar qualsevol característica més que es vulga.
Per veure com s'ha d'inserir una presentació de google en un bloc segueix l'enllaç.
Per començar a fer la presentació ací hi ha dos enllaços:
Enllaç a l'entrada de la Viquipèdia on hi ha accés a tots els elements que apareixen en la natura i les seves principals característiques.
Taula periòdica de la Universitat de Nottingham on hi ha vídeos explicatius de cada element químic.
Com es valora la presentació:
- Que aparega tota la informació demanada. Que no siga un retalla i pega sense sentit o que s'elabore la informació. Que es mencione i hi haja un agraïment a l'autor de la fotografia o fotografies escollides per fer la presentació.
- Que es treballe en classe el dia que hi ha que fer la presentació i que s'acabe en casa si no s'ha acabat en classe.
- Puntualitat a l'hora de lliurar el treball. La presentació ha d'estar ben inserida en el bloc.
- Que l'expressió i l'ortografia siga la correcta.
dilluns, 6 de febrer del 2017
Sobre el WIFI i el càncer
És molt interessant llegir aquest article d'Arturo Quirantes que es titula el WiFi, el cancer y el WTF.
dimarts, 24 de gener del 2017
Exercicis addicionals de dissolucions
Com hi ha molta gent que li està costant entendre els exercicis de dissolucions he preparat més exercicis de dissolucions per si algú considera convenient que ha de fer-ne més.
Per comprovar si aquestos exercicis estan bé ací deixe la solució dels exercicis.
Per comprovar si aquestos exercicis estan bé ací deixe la solució dels exercicis.
Etiquetes de comentaris:
2n trimestre,
Dissolucions,
Objectiu 6
Subscriure's a:
Missatges (Atom)