La nota de la tasca 3 es calcula de la següent manera:
- 90% a partir de la prova escrita.
- 10% Treball a classe i estratègies d'aprenentatge.
dilluns, 4 de setembre del 2017
Proposta de criteris de qualificació de la Tasca 1
La nota de la tasca es calcula de la següent manera:
- Prova escrita: 55%.
- Pràctiques sobre la densitat: 40%.
- Treball a classe i estratègies d'aprenentatge: 5%
La matriu d'avaluació per a cadascuna de les pràctiques de la densitat és la següent:
- Prova escrita: 55%.
- Pràctiques sobre la densitat: 40%.
- Treball a classe i estratègies d'aprenentatge: 5%
La matriu d'avaluació per a cadascuna de les pràctiques de la densitat és la següent:
2 punts
|
1 punt
|
0 punts
| |
Seguiment normes de laboratori
|
Es segueixen totes les normes de laboratori, tant de seguretat com les posades pel responsable d’aquest i es compleixen totes tasques encarregades a cada alumne/a.
|
Es segueixen totes les normes de laboratori, tant de seguretat com les posades pel responsable d’aquest i es compleixen totes tasques encarregades a cada alumne/a, però en algun moment l’alumne/a fa alguna xicoteta errada que no posa en perill a ningú ni al material del laboratori.
|
-No es segueixen totes les normes de laboratori, tant de seguretat com les posades pel responsable d’aquest i
o
-No es compleixen totes tasques encarregades a cada alumne/a
|
Treball en grup
|
Ha de fer perfectament tot el següent:
- Participa en equips de treball per a aconseguir un objectiu comú, assumint diversos rols, seguint pautes marcats pel professor, amb eficàcia i responsabilitat.
- Utilitza el diàleg igualitari per a abordar discrepàncies i resoldre conflictes, seguint pautes orientatives, quan participa en equips de treball.
-Reconeix, seguint models, les aportacions dels seus companys i companyes en la participació en equips de treball, demostrant empatia i suport.
|
Fa molt bé 1 dels 3 fets següents i les altres 2 les fa prou bé:
- Participa en equips de treball per a aconseguir un objectiu comú, assumint diversos rols, seguint pautes marcats pel professor, amb eficàcia i responsabilitat.
- Utilitza el diàleg igualitari per a abordar discrepàncies i resoldre conflictes, seguint pautes orientatives, quan participa en equips de treball.
-Reconeix, seguint models, les aportacions dels seus companys i companyes en la participació en equips de treball, demostrant empatia i suport.
|
No fa res bé de les següents afirmacions.
- Participa en equips de treball per a aconseguir un objectiu comú, assumint diversos rols, seguint pautes marcats pel professor, amb eficàcia i responsabilitat.
- Utilitza el diàleg igualitari per a abordar discrepàncies i resoldre conflictes, seguint pautes orientatives, quan participa en equips de treball.
-Reconeix, seguint models, les aportacions dels seus companys i companyes en la participació en equips de treball, demostrant empatia i suport.
|
Raonament de la pràctica per escrit
(x2) |
Es raona els aspectes fonamentals que han fet la pràctica amb tots els següents punts:
-S’anomena correctament el material de laboratori que s’ha utilitzat.
- Es justifica l'explicació científica de la pràctica.
- Apareix en un lloc visible el nom i cognoms de les persones que ha fet l’informe.
- En l’informe l’alumne/a no fa cap falta d’ortografia.
|
Es fa tot el que es demana en l’apartat dels 2 punts excepte que hi haja almenys una d’aquestes coses que no acaba d’estar bé.
- En l’informe hi ha alguna falta d’ortografia.
o
--No s’explica perfectament el que passa en la pràctica.
o
- No apareix en un lloc visible el nom i cognoms de la persona que ha fet l’informe.
o
-No s’anomena correctament tot el material de laboratori que s’ha utilitzat.
|
-No es presenta res per escrit.
o
-No s’explica gens bé el que ha passat en la pràctica des del punt de vista científic.
o
-No es descriu es material de laboratori utilitzat.
o
-Hi ha moltes faltes d’ortografia.
|
La nota entre 0 i 10 a partir de les matrius d'avaluació es calcula de la següent manera:
24 punts en les matrius: 10 punts.
23 punts en les matrius: 9,5 punts.
22 punts en les matrius: 9 punts.
21 punts en les matrius: 8,5 punts.
20 punts en les matrius: 8 punts.
19 punts en les matrius: 7,5 punts.
24 punts en les matrius: 10 punts.
23 punts en les matrius: 9,5 punts.
21 punts en les matrius: 8,5 punts.
20 punts en les matrius: 8 punts.
19 punts en les matrius: 7,5 punts.
18 punts en les matrius: 7 punts.
17 punts en les matrius: 6,5 punts.
16 punts en les matrius: 6 punts.
15 punts en les matrius: 5,5 punts.
14 punts en les matrius: 5 punts.
13 punts en les matrius: 4,5 punts.
12 punts en les matrius: 4 punts.
11 punts en les matrius: 3,75 punts.
10 punts en les matrius: 3,5 punts.
9 punts en les matrius: 3,25 punts.
8 punts en les matrius: 3 punts.
9 punts en les matrius: 2,5 punts.
6 punts en les matrius: 2 punts.
5 punts en les matrius: 1,5 punts.
4 punts en les matrius: 1,25 punts.
3 punts en les matrius: 1 punts.
2 punts en les matrius: 0,75 punt
1 punt en les dos activitats: 0,5 punts.
0 punts en les matrius: 0 punts.
Canvis d'estat
El següent vídeo et recorda el nom dels canvis d'estat i quines dos magnituds hi ha que variar per produir canvis d'estat en una substància: la pressió i la temperatura.
El canvi d'estat més desconegut per a molta gent és la sublimació. Hi ha un element químic, el iode, que sublima molt fàcilment quan es calfa i a més és prou espectacular de veure. Ací tens un vídeo sobre la sublimació del iode.
El canvi d'estat més desconegut per a molta gent és la sublimació. Hi ha un element químic, el iode, que sublima molt fàcilment quan es calfa i a més és prou espectacular de veure. Ací tens un vídeo sobre la sublimació del iode.
Propietats de la matèria
El vídeo següent resumeix les idees principals sobre les propietats de la matèria i parla sobre propietats generals i propietats específiques de la matèria.